Skip to content

Politia: „Din pacate, pagubitii nu reclama furtul bicicletelor”

9 Septembrie 2009

dhs
Catalin: Bicicleta mea (DHS Adventure Shimano) a fost furata din scara blocului, in zona Favorit, in mult-laudatul cartier Drumul Taberei. Era legata de calorifer si m-am bucurat de ea doar trei saptamani. Vreau insa, sa nu mai pierdem la scor in fatza hotilor si sa ne plecam capetele, neputinciosi. Sfatuiesc pagubitii sa reclame furtul la Politia si sa solicite sa vina cineva de acolo, sa ia amprente si sa faca poze la locul faptei. Chiar daca nu se vor rezolva (toate) cazurile, ramane statistica furturilor reclamate si poate asa se vor alarma si autoritatile, si vor trimite mai multi politisti in civil (macar) prin targuri si iarmarocuri.
Eu am fost la Politie si am dat o declaratie care nu mi-a rapit mai mult de 40 de minute. Oamenii au fost destul de cooperanti si au venit cu mine sa ia amprente si sa faca poze. Ma gandesc ca a contat si faptul ca locuiesc la 5 minute (de mers pe jos), de circa de politie. In declaratie am trecut modelul si seria sasiului (din certificatul de garantie), precum si o descriere detaliata a bicicletei si a imbunatatirilor aduse, inclusiv faptul ca am lipit sigla Apple pe ea. Cand i-am intrebat daca a crescut numarul faptelor de genul asta si ce sanse sunt sa mi-o gaseasca, mi-au raspuns ca, din pacate, pagubitii nu prea reclama furtul bicicletelor, mai ales din cauza lipsei de incredere in Politie, si ca nu-si pot da seama de amploarea fenomenului, dar ca trebuie sa am incredere ca se vor ocupa de caz (care nu este singular in zona), si ca voi avea un raspuns de la ei.

8 comentarii leave one →
  1. Eddie permalink
    9 Septembrie 2009 7:53 PM

    Nu le mai lasati in scara blocului, nici jos legate de calorifer, nici chiar la etajul 7 legate de balustrada – treaba asta v-o spun si cei de la magazinele de biciclete (pentru cei care le cumparati noi), chiar daca nu vi le fura le zgarie, rup spite, taie cauciucuri sau cabluri de frana si riscati sa va pierdeti garantia pentru ca se considera ca nu ati avut voi grija de bici, ceea ce e partial adevarat. Daca nu aveti loc in casa sunt sisteme de agatat bicla pe perete sau improvizati ceva de genul asta.
    Poti dovedi ca bita e a ta cu certificatul de garantie/factura – pentru cei care si le cumpara din magazin sau faceti o poza cu voi calare pe ea si tineti poza in telefon sau portofel, nothing can beat that proof :-)
    Cand le lasati legate in fata blocului, magazinului etc pentru 3 minute rugati pe cineva din jur sau pe cineva din magazin se mai uite la ea, sa stie lumea ca e a ta si macar ai un martor in caz de Doamne fereste. La fel, cautati pe cat posibil sa le lasati legate in raza camerelor de supraveghere a bancilor, bancomatelor, a unor magazine sau institutii ;-)
    La cat mai putine „Dude, where’s my bike?!” si asfalt uscat! ;-)

  2. Serban permalink
    10 Septembrie 2009 12:01 PM

    Am plecat de acasa cu bicicleta. Urma sa ma intalnesc cu nevasta-mea. Pe drum am observat ca nu am far. Unde o fi? A, stiu! E la nevasta-mea in geanta. Trebuie sa ma intorc acasa, sa las bicicleta si sa ma duc pe jos ca o sa se intunece pana ma intorc. Zis si facut, m-am intors, am lasat bicicleta acasa si am plecat pe jos. Pe drum m-am gandit: „De ce oare m-am intors? Ca doar, daca farul era la nevasta-mea, putem foarte bine sa-l montez cand ne intalneam. Ciudat lucru. Am mai mers ce am mai mers si nu reuseam sa-mi aduc aminte ce am facut cu bicicleta. Am lasat-o acasa dar … unde? UNDE? Aveam un gol ciudat in memorie. M-am intors acasa. Am cautat bicicleta. Nu era. Zic: „Nu se poate sa fi disparut asa”. Ma calmez, ma adun si incerc sa-mi aduc aminte… Aha! Am lasat-o sprijinita de perete, in curte. Ia sa vad, mai e acolo? Ma uit pe geam. Da, mai era acolo … dar umblau niste tipi dubiosi. Am sarit ca ars. Am incercat sa deschid usa sa ies afara dar nu puteam. Era cineva in usa care ma intreba ce vreau. L-am dat la o parte si am incercat sa fug dar picioarele parca imi erau legate. Intre timp mi-au furat bicicleta. Am ajuns la zidul ramas gol. Ma intrebam: „Cum a fost posibil sa las bicicleta afara? Cum a fost posibil sa uit unde am lasat-o? Cum a fost posibil sa nu o leg, unde mi-a fost mintea?” Dar acum era prea tarziu. Era noua. M-a costat 650 RON. Nu e o suma enorma dar e suparator, e groaznic de suparator! Zidul gol intra incet, incet in sufletul meu… Imi faceam socoteala sa cumpar de urgenta alta identica sa nu ma fac de rusine. Asta e, ce sa fac! Mergem mai departe. Alta.

    Apoi m-am trezit. Visasem. Fusese atat de real! Traisem exact socul producerii unui eveniment neplacut si neasteptat, regretul pentru greseala, golul descris de altii care urmeaza si inceputul vindecarii, planul de viitor. Bicicleta era incuiata in beci. Eu nici macar nu stau la casa, nu am curte! Nu pot sa descriu linistea, bucuria din suflet! Bucurie pe care adevaratii pagubiti din pacate de obicei nu o mai simt!

    Acum sunt pregatit. Am lectia invatata. Stiu cum e sa ti se fure bicicleta. Daca mi se va fura, va fi intr-un fel mai usor.
    In plus, sunt la adapost de pericolul experientelor pozitive care ne pandeste pe noi, norocosii optimisti, si care ne face sa zicem: „Mie asa ceva nu mi se poate intampla!”. Ba se poate! Asa ca voi fi prudent asemenea celor pagubiti.

  3. nemo107 permalink
    16 Septembrie 2009 9:27 PM

    mda, la politie nu poti sa faci plangere decat daca ai ACTE pe bicicleta, ceea ce e usor stupid.. e o BICICLETA! cati la suta au acte? cati o fac pe piese sau o cumpara la ocazie..? oricum daca dati de un B1 stelis rosu cu sa B1, probabil e a mea: erau vreo doua in bucuresti..

  4. 23 Septembrie 2009 10:50 AM

    Prostii, nemo107. Poţi face plângere şi dacă nu ai acte, deşi actele ajută mult la identificarea bicicletei. Trebuie să ai notată undeva seria cadrului (o scrisă de obicei sub pedalier) şi să ai dovezi clare că e bicicleta ta: descriere, poze, semne particulare, martori, etc. Dacă ai acte pe ea nu mai sunt necesare aceste dovezi.

  5. Andrei permalink
    21 Aprilie 2010 8:42 AM

    Mi s-a furat si mie bicicleta vara trecuta si nu am vrut sa las lucrurile asa. Am anuntat politia, dar pentru a nu stiu cata oara mi s-a demonstrat ca e o institutie care suge bani degeaba de la buget. Militianul a venit, mi-a luat o declaratie si la final m-a anuntat: „cu durere in suflet va spun, ca nu putem face nimic”. Cred ca asa de tare il durea sufletul pe saracu’….incat mai mai sa-l buseasca plansul. Trebuie sa ne purtam singuri de grija, sa fim mai precauti si sa nu uitam ca in tara asta inca se aplica legea junglei…din pacate.

  6. Andreea permalink
    30 Mai 2010 3:15 PM

    @Catalin: Si cum e? S-au ocupat de caz? Ai mai auzit ceva de la ei de atunci?

  7. victor permalink
    26 Septembrie 2010 3:51 PM

    si mie in ziua de 24 – 9 – 2010 mi sa furat bicicleta din fata blocului.. am plecat 2 zile de acasa si ma suna un vecin si ma intreaba daca am plecat cu bicicleta si ii zic nu , imi zice vezi ca bicicleta nu mai e acolo.. cand ajung acasa bicicleta NEMA dar antifurtul era taiat si aruncat langa bara de unde era legata.. cred ca daca m`as duce la politie nici nu m`ar baga in seama ….. vreo informatie de la cineva cum imi pot gasi si eu bicicleta .. as fi recunoscator (victor_6595) o zi buna…

  8. 12 Iunie 2012 3:51 PM

    In 2010 am ramas si eu fara bicicleta mi-a fost furata de la etajul 8 fiind legata de balustrada scarii. Au luat si antifurtul. Iar politia (patrula de serviciu) a venit s-a uitat si am fost rugat sa merg la sectie sa dau o declaratie. Nici poze, nici amprente, nimic.
    Gasesti povestea aici: http://www.lutyk.ro/2010/07/hotii-si-vardistii/
    Si nu am mai auzit nimic de ei pana acum.

Lasă un răspuns

